fredag 14. januar 2005, 14:29, skrev Axel Bojer: (...)
Altså hvem som er eier/bruker av et sertifikat. Dermed burde sertifikateier/bruker, som var mitt lange og litt tunge forslag, i det minste være ganske forklarende. Mulig vi kan avkorte dette
(...)
- Vi har altså:
enitet (Bl.a. Karl Ove) subjekt (bl.a Herman?) sertifikateier/bruker/innehaver (Axel)
I løpende tekst kan man, når ordet alt er nevnt/etablert i teksten, forkorte det til andre del av ordet, f.eks: innehaveren/brukeren/eieren (altså av sertifikatet) ... Kanskje «innehaver» er best av de tre? Men også bruker er greit.
-Axel