[Hans Fredrik Nordhaug]
Forslag til noe bedre?
Det er kanskje aktuelt å skillet mellom å dokumentere ens identitet (legitimasjon) og hva man har lov til (akkreditiver)? Slik jeg leser 'credential' i setningene over, så er det snakk om å dokumentere at en har lov til å stemme, ikke å dokumentere ens identitet. I så fall passer legitimasjon dårlig.
Kanskje det kan passe bedre med 'valgkort', som vel er den norske varianten selv om den ignoreres nå når en bruker navn og fødselsnummer til å slå opp i valglistene over hvem som får stemme?