On Wed, Apr 30, 2003 at 03:46:49PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
[Keld Jørn Simonsen]
Ovenstående om min mening gjelder bare for programmer som er overensstemmende med POSIX. Jeg mener at på norsk skal man bruke mellomrom i tall når man skriver dem i dokumenter mm. Det er bare ikke dette som POSIX-localet beskriver.
OK, så det kan se ut til at det er uklarhet om hvilket bruksområde vi snakker om. Det bør vi nok få klarlagt først.
Jeg var den som skrev utkastet, og Knut Lindelien fra NTS leste det og rettet noen av feilene mine.
Godt. Da har vi sannsynligvis allerede oppmerksomheten til de fleste interesserte parter.
Det er bare at påmeldte seg hos NTS. Koster litt kroner, men det er ikke besværlig. Kontakt Knut Lindelien hos NTS om dette.
Jeg ringte, og han sendte meg videre til Håvard Hjulstad <haavard (at) hjulstad.com> som var rette vedkommende for spørsmål rundt standarden for formatering og sortering på norsk. Jeg skal ta kontakt med ham.
Han nevnte at de var klar over at den standarden som eksisterte nok var overmoden og klar for revidering, og at de var i gang med å se på dette.
Jeg fant URL:http://www.nts.no/default.asp?V_DOC_ID=168 med info om ITS og priser. NOK 5 000,- for personlige medlemmer pr. komité, og NOK 15 000,- for bedrifter. Jeg har ikke tenkt å prioritere 5 000,- på dette ut av egen lomme for å være med.
Det koster 2.500 kr hvis man er aktiv i en arbeidsgruppe. Jeg mener at WG20 som lager sorteringstandarden og localestandarden kunne være relevant for deg. http://www.dkuug.dk/jtc1/sc22/wg20
Hilsen keld