On Tue, 11 Jun 2002, Herman Robak wrote:
"Header" på norsk: "Hode" er vel nærmere enn "topptekst"?
...skjønt det avhenger vel av sammenhengen?
I Kmail, under menyen "Visning", brukes "topptekst" om meldingshodene på epostmeldinger.
Det _bør_ stå "meldingshode(r)", etter min mening.
Støttes. "Meldingshode" og "meldingkropp" har vært i bruk i årevis, ikke bare på nettet, men på trykk i f.eks. publikasjoner på UiO.
"Topptekst" høres ut som et synonym for ingress. Gir ingen assosiasjon til noe som har med headere å gjøre.
Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no