[Kjetil Torgrim Homme]
uff, "utløysar" synest eg ikkje noko om. i denne konkrete samanhengen ville eg kalle det "sluttoppgåver".
Betyr dette at du ikke vil kalle det 'trigger' på engelsk også? I så fall bør en ta kontakt med utviklerne for å få det endret i originalen. Hvis ikke oversettelsene er oversettelser men gjendiktninger basert på egne synspunkter om hvilke uttryk originalspråket burde ha hatt, så blir det forvirring når en skal snakke med folk i andre land om disse tingene.
Vennlig hilsen,