� Steensrud wrote:
On tir, 2008-04-29 at 19:25 +0200, Axel Bojer wrote:
Er det noen som har fått til alt-koder på Linux, og da kanskje også vet hva som må til for å få dette til?
Takk, det får eventuelt vente til en stille og regnfylt dag uten andre gjøremål :-P
Det beste er kanskje å lage en keymap? Ellers bruker jeg kcharselect, f.eks. til å sette inn ellipsis … det gjelder bare å huske på at den ligger i tabell 32 :-) så det er litt tungvint for sjelden brukte tegn.
Jo, OOo har også en slik, og den er fyldig og god. Det får bli valget.
Prøv AltGr på tastaturet og se hva som er definert: €, µ, ¢ osv
Har prøvd, og det hjelper jo selvsagt ... skjønt det er mer :-)
Tar dette som en bekreftelse på at alt+kode slett ikke virker, eller kan virke, på Linux uten at man selv må fikle (ukjent hvor mye).
Hilsen Axel