On 14/11/06, Y S Landro yjlandro@start.no wrote:
"News" er ofte omsett til "diskusjonsgruppe". Er mykje betre enn "njus" sia ordet på norsk er sjølvforklarande. Er òg teknologiuavhengig.
Jeg synes også diskusjonsgruppe er langt å foretrekke. Alternativt går det også an å bruke nyhetsgruppe, men diskusjonsgruppe er aldeles utmerket. Njus er et fremmed ord som alle nye må lære seg, det er ikke så intuitivt at man med en gang skjønner hva det dreier seg om.
Mvh Håkon Løvdal