At 03.12.2001 21:51, Gaute Hvoslef Kvalnes wrote:
-----Original Message----- From: Andreas Landmark To: i18n-no Sent: 03.12.01 11:37 Subject: Re: [i18n-no] kcmlanbrowser er ulike i nb og nn
Mye av det som i dag kalles daemons er jo på mange måter blitt tjenere ettersom tjener+klient modellen har tatt over det meste som er...
Dobbeltydinga server=tenar og daemon=tenar kan kanskje vera forvirrande. Er 'bakgrunnstenar' eit brukbart ord?
Er ikke det «smør på flesk» hvor mange tjenere er ikke bakgrunnsapplikasjoner?
En vevtjener heter jo ikke en vev-bakgrunnstjener på norsk? (jfr. httpd)