-----Original Message----- From: Andreas Landmark To: i18n-no Sent: 03.12.01 11:37 Subject: Re: [i18n-no] kcmlanbrowser er ulike i nb og nn
Mye av det som i dag kalles daemons er jo på mange måter blitt tjenere ettersom tjener+klient modellen har tatt over det meste som er...
Dobbeltydinga server=tenar og daemon=tenar kan kanskje vera forvirrande. Er 'bakgrunnstenar' eit brukbart ord?
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes
At 03.12.2001 21:51, Gaute Hvoslef Kvalnes wrote:
-----Original Message----- From: Andreas Landmark To: i18n-no Sent: 03.12.01 11:37 Subject: Re: [i18n-no] kcmlanbrowser er ulike i nb og nn
Mye av det som i dag kalles daemons er jo på mange måter blitt tjenere ettersom tjener+klient modellen har tatt over det meste som er...
Dobbeltydinga server=tenar og daemon=tenar kan kanskje vera forvirrande. Er 'bakgrunnstenar' eit brukbart ord?
Er ikke det «smør på flesk» hvor mange tjenere er ikke bakgrunnsapplikasjoner?
En vevtjener heter jo ikke en vev-bakgrunnstjener på norsk? (jfr. httpd)
On Mon, Dec 03, 2001 at 10:03:33PM +0000, Andreas Landmark wrote:
Er ikke det «smør på flesk» hvor mange tjenere er ikke bakgrunnsapplikasjoner?
Du har vore lenge i unix-verda, ein heilt ordinær windows-utviklar synest det er veldig fint å køyre applikasjonen på konsollet. Lotus Notes er det også.
At 04.12.2001 01:29, Roy-Magne Mo wrote:
On Mon, Dec 03, 2001 at 10:03:33PM +0000, Andreas Landmark wrote:
Er ikke det «smør på flesk» hvor mange tjenere er ikke bakgrunnsapplikasjoner?
Du har vore lenge i unix-verda, ein heilt ordinær windows-utviklar synest det er veldig fint å køyre applikasjonen på konsollet. Lotus Notes er det også.
Lotus Notes er i høyeste grad en bakgrunnsapplikasjon, men du kan, som du sier, koble ett konsoll til den for å plage den litt i diverse betydninger.
At en tjener dumper logg/status i et konsoll gjør den ikke akkurat til en (interaktiv) brukerapplikasjon, for funksjonaliteten er ikke i konsollet, men heller i den tjenesten som tjeneren tilbyr...
Lotus Notes tilbyr epost/kalender/div fremfor at du kan skrive 'shutdown' og 'status' på en kommandolinje...
mener nå jeg da...