* Gisle Hannemyr gisle@hannemyr.no [2005-01-26 16:09:25 +0100]:
Marion Godager Tveter wrote:
Jeg synes sertifikateier høres klart best ut. En gjenstand er en ting. Alternativt sertifikatsperson, sertifikathaver?
Problemet med "sertifikateier" er i mine øyne at den som er "subject" for et digitalt sertifikat ikke kan sies å "eie" sertifikatet.
"Sertifikateier" eller "sertifikathaver" er i mine ører direkte misvisende. "Serifikatperson" høres for meg ut som en person som jobber med sertifikater.
Enig. Og «subject» trenger uansett ikke å være en person, det kan også være en organisasjon, eller til og med en webtjener.
Eivind