Erik Haugan skrev: (...)
(...)
pronomen nominativ/akussativ (en s forøvrig :-P)
Vi kan sikkert ta med denne, igjen er det et spørsmål om hva vi har bruk for. Hva mener dere andre? Det er vel en avveining mellom hvor mye jobb vi vil legge i det og hva vi får ut av dette ... Men ellers ser forslaget greit ut.
Har tenkt litt på denne, det er jo som du nevnte bare seks ord dette dreier seg om: jeg/meg - han/ham(han) - hun/henne - du/deg - vi/oss - de/dem
Skal man lage en stavekontroll, så er sikkert det noe som burde tas med. Jeg skriver inn nominativ/akkusativ med en kommentar noenlunde lik den over under tabellen. Mvh Axel
Gjort. Fint om noen kan legge inn hvilke ord dette gjelder for på nynorsk, om det ikke er noen, så gi beskjed så skriver jeg det (fortsatt har vi ikke bestemt hvordan vi setter inn informasjon for nynorsk, i egen tabell eller samme? Mvh Axel