[Andreas Noteng]
Jeg brukte også dette midlertidig, men syns det høres fryktelig tungt ut.
Joda, litt tunkt, men det er nok det som er korrect norsk. :)
I denne sammenhengen; hash: En sjekksum som kan brukes til å verifisere at noe er overført korrekt. Dersom denne sjekken feiler, var overføringen misslykket. Kanskje jeg kan bruke "sjekksumfeil"? inntil videre bruker jeg hashfeil.
Nettopp. Det kaller jeg sjekksumfeil selv, både når det gjelder TCP-trafikk og filoveføring, og tror hashfeil blir ganske innholdsløst på norsk.
Vennlig hilsen,