Gaute skrev:
Eg lurar på om «section» kan vera det MS Office kallar for «inndeling»? («Område» er uheldig, det er rett.)
Det synes å være mange likhetstrekk med 'inndeling' i MS Office, så det er sikkert et bra valg.
Sett inn, Objekt Applet (nærmere bestemt Java Applet) er så vidt jeg vet et varemerkebeskyttet egenavn som bør beholdes og ikke oversettet til 'Miniprogram'.
Varemerke?
Er ikke sikker på hva du spør om men dette har vi diskutert før hvor du konkluderte med at Applet skulle med (se også vedlegg):
:> >Dersom me skal bruka namnet «Java», må :> >me vera sikre på at det verkeleg er snakk om berre Java. :> :> Hvis du søker på 'applet' i hjelp i OO refererer alle til Java Applet. :> Siden OO er gitt av SUN er jeg 99,99999% sikker på at det er Java Applet :> det refereres til. I mitt daglige arbeide (internett) er 'applet' i dag så :> godt som synonymt med Java applet. : :99,99999 % er sikkert nok ;-) Eg er einig i at namnet «Java» bør med for å :letta tydinga
Format, Sidestil, Side 'Register-tru'='register-sann'?
Dette uttrykket valda ein del problem, ja. ... Eg kom aldri så langt at eg fekk spurd nokon typografar om kva det bør
heita
på norsk.
Til info har jeg sendt spørsmål til noen typografer (dvs. forbund) men har ikke fått noe svar. Noen som kjenner noen typografer?
Arne