mandag 27. juni 2005, 18:17, skrev Karl Ove Hufthammer:
Axel Bojer wrote:
Allikevel er «serif», som det står, selve streken, mens antikva/grotesk beskriver selve skriftbildet. Vanligvis ikke noe problem å beskrive skrifta som både det ene og det andre og få fram det viktige, men jeg vil tro begge ordene bør stå.
Eg forstår ikkje kva du meiner.
rart. Bokmålsordboka forklarte jo nettopp det: seriff - liten tverrstrek øverst og nederst på trykkbokstaver det er altså noe annet enn skrifftypen, eller det som gir skriftypen sitt særpreg.
Seriff-skrift er det vanlige for brødtekst, så dermed faller det ofte sammen med ordet antikva, som brukes om standardskrift.
Antikva *er* i praksis det norske omgrepet for seriffskrifter. Det dekker eigentlig ikkje alle skrifter med seriffar (eksempel egyptienne skrifter), men er rett ord å bruka. Historisk har det hatt ei litt anna tyding. Historisk hadde ein dei to typane skrift, antikva og kursiv (pluss fraktur), der kursiv ikkje hadde noko vidare forhold til antikvaskrifta. I dag snakkar me gjerne om kursiv til både antikva og grotesk, men opphavlig var det altso ei separat skrift, og antikva vart berre brukt om loddrette skrifter.
I moderne norsk språkbruk vert altso antikva og grotesk vanligvis brukt einstydande med engelske serif og og sans serif, sjølv om ein kunne bruka (og i nokre tilfelle brukar) i trongare eller vidare tyding. (Dei to ordpara overlappar kvarandre litt.)
Med andre er antikva og grotesk rett ord å bruka.
Et viktig spørsmål her er hvem vi skriver for. I en vanlig, folkelig tekst behøves ikke fagordene, men i en mer teknisk sammenheng er de mer nødvendige.
Ein kjem dessverre ikkje utanom fagorda i denne samanhengen. Og då er spørsmålet om me skal bruka dei norske eller dei engelske fagorda. Og då synest eg valet er soleklart: Me bør bruka dei norske!
Du tar feil, det er fremmedord alt sammen, det ene latinsk, det andre engelsk. Det er ikke særlig norsk noe av delene. Men det ene fremmedordet er kanskje noe eldre, det skal jeg ikke uttale meg om.
I kva program (og kor i programmet) er det du ha bruk for orda?
Openoffice.
-Axel