Kjære alle pingvinvenner! Jeg sendte inn dette brevet til lista for etpar dager siden, og det var dessverre ingen som kunne hjelpe meg. Jeg sender det inn på nytt og håper det er noen som vet dette i dag. Det er litt vanskelig å finne ut hvordan jeg skal skrive regnearkfunksjonene på norsk når de ikke står i oversikten og exel ikke har dem og jeg ikke vet hva de gjør. Hilsen Tonje (nære ved å rive seg i sine 4 mm med hår...)
Hei, Alle sammen. Jeg sitter fortsatt bla på en rengearkifil (bla.) Det er endel regnearkfunksjoner som jeg ikke vet hva heter, fordi de ikke står i listen over regnearkfunksjoner.
Yield betyr avkastning, slik som avkastning på obligasjoner (i renter, etc...) YIELDMAT
YIELDDISC
YIELD
Tbill står antagelig for treasury bill, = statskasseveksel. Hva blir disse, da? TBILLEQ
TBILLPRICE
TBILLYIELD
Og disse, da? ODDFPRICE
ODDFYIELD
ODDLPRICE
Denne, da? XIRR
XNPV
Interest rate betyr jo rentesats, så: INTRATE
Kupongfunksjonene: jeg har prøvd å si at jeg helst vil ha noe kortere enn de 35-bokstaversordene som har vært ute på lista i det siste: COUPNCD
COUPDAYS
COUPDAYSNC
COUPDAYBS
COUPPCD
COUPNUM
Og fv, hva er fv? schedule er greit, for det er plan: FVSCHEDULE
Og tall: ISEVEN
ISODD
Dette da? GCD
LCM
MULTINOMIAL
SERIESSUM
QUOTIENT
MROUND
SQRTPI
RANDBETWEEN