On Fri, 2005-01-14 at 14:50, Axel Bojer wrote:
onsdag 12. januar 2005, 22:47, skrev Eivind Tagseth:
...
Med denne definisjonen er jeg forsåvidt enig. MySQL er en databasemotor, mens MySQL kan bruke innodb som tabell-bakstykke.
Vil det si at alle er enige om at vi bruker backend = bakstykke?
Fotografer vil bli få merkelige assosiasjoner.
Jeg forbinder bakstykke med et ekstra filmmagasin til studiokameraet, eller et baklokk som kan skrive tekst (dato etc.) på filmen.
«Bakstykke» som en logisk enhet og ikke en fysisk enhet er et ganske langt tankesprang for meg.