Derfor er det en utmerket grunn til å kalle konsollet i KDE for skall. Det fordi "terminalvinduet" kjører bash - GNU Bourne-Again SHell ...
Så dermed er også et terminalvindu et skall, du vil med andre ord kalle både konsoll og terminalvindu for skall? 3 ulike begreper med vidt forskjellig funksjon skal alle kalles skall?
Se mine andre innlegg for motforestillinger.
Når det gjelder X-terminaler kaller vi dette for tynnklienter i Skolelinux-sammenheng.
Her er det vel litt sammenblanding. En X-terminal er gjerne en fysisk boks som det gjerne kan kalle en tynnklient. Et X-terminal-vindu er det terminalvindu presantert i et X grafisk miljø.
Arne