On 6/14/05, Axel Bojer axelb@skolelinux.no wrote:
torsdag 9. juni 2005, 21:35, skrev Stian Rødven Eide:
Bold = Halvfet Black = Fet
(...)
Jeg mener det blir for dumt å bruke: kursiv - halvfet - normal når det ikke finnes «fet» (black), derfor mener jeg at i vanlige skriveprogrammer (der «fet» ikke finnes, bare «halvfet») behøver man ikke å skrive annet enn «fet», i betydningen «fetere enn vanlig tekst» som oversettelse av «bold». *Hvis* slike grader av fethet (både black og bold f.eks.) finnes, så gir skillet det mening
Ingen vits å være overkorrekt heller :-)
Er enig i det, men det kan jo være lurt å sjekke hva andre språk har gjort med det der. Det er min erfaring at fet er vanlig kotyme, selv om rent typografisk er halfet er mer korrekt.