[Rune Kleveland]
Hvis innholdet i ordlisten skal videreutvikles er det første vi trenger en ny infrastruktutur. Et versjonskontrollsystem er ikke nok og neppe særlig hensiktsmessig.
Jeg forstår ikke hva du mener her. Kan du utdype?
Hvis flere som her skal jobbe sammen om å lage et system, så må en jo ha et opplegg for deling av filer, der en sikrer seg at en vet hvem som gjorde hvilken endring, og har mulighet til å gjøre om endringer som viser seg å være uheldig. Et versjonskontrollsystem er da etter min erfaring svært hensiktsmessig.
Den nye infrastrukturen må jo utvikles, og da gjelder det jo å ha et felles lager for filene som utgjør infrastrukturen. Et versjonskontrollsystem er da i min erfaring et svært godt lager for slike filer.
Den første oppgaven slik jeg ser det er å samle alle endringer som distribusjonene har gjort med pakken, og få dem inn i den offisielle utgaven av ordlistepakken.
Deretter bør en fortsette med å lage infrastruktur for å bedre kvaliteten på innholdet i ordlisten. Der har du og andre kommet med mange gode ideer. Denne biten har jeg mindre peiling på, så jeg overlater den til andre.
Jeg har liten tro på at folk rapporterer inn ord som mangler. For det første er det ikke sikkert de som rapporterer inn endringer skriver ordet riktig og for det andre er det svært vilkårlig hvilke ord som blir rapportert inn. Linux, Debian og Skolelinux kommer nok fort -)
Det er lurere å generere lister med ord som skal sjekkes og be folk sjekke dem.
Jeg tenkte på noe ala det danskene har laget, URL:http://da.speling.org/, der en kontrollerer og forbedrer ordlisten på dugnad. Det ser ut til at de har lagt mest vekt på kontrollbiten.
Har ikke skiftet mailaddresse som dere ser...
Godt. Aner ikke hvorfor jeg fikk bounce for noen uker siden. :)