onsdag 22. juni 2005, 15:57, skrev Eivind Tagseth:
- Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-06-22 15:45:55 +0200]:
Etter litt søking i Google og wikipedia [1] fant jeg fram til følgende: dieresis/umlaut trema ( ¨ , brukes i utenlandske navn f.eks.: Noël)
«Tøddel» bruker jeg.
Vinjes «Skriverregler» sier «Trema», så jeg bruker det :-)
tilde tilde ( ?? )
tilde er vel grei? Bruker den mest om hjemmekatalogen min, men finnes vel også på Spansk? ñ f.eks.
Nettopp!
Mvh Axel