Siden ingen andre har sagt noe, så kan jo jeg åpne kjeften:
Finnes det noe norsk ord for «Run-Time Functions»? Så vidt jeg forstår dreier det seg om funksjoner programmet (her: en makro el. i OpenOffice.org) som kan startes mens programmet kjører, og ikke behøver startes sammen med programmet. Noen som vet mer?
Om alle andre likende tilfeller har jeg bare hørt om Kjøretids-.... Kjøretid, kjøretidsfeil, osv.
Jeg mener at kjøretid gjør seg bedre enn runtime på norsk. Det kan jo være openoffice mener noe annet enn alle andre om dette, men det er vel lite trolig.
/ sigurd