Allerede i den første meldingen i dbootstrap.po ser jeg at rå, utygget Debian ikke er direkte skreddersydd for grunnskolelærere:
«Your swap partition has not been set up.\n Before you begin installation, you must first partition your disk, and then initialize and mount your root filesystem, and initialize a swap partition.\n Please use the main menu to complete any of those steps that you have not done, and then use the main menu to return to this step.»
Vi kan ikke la det begynne sånn. Å oversette dette som det står er temmelig fruktesløst med den målgruppen vi har.
Kan alle som har tid ta en titt på...
skolelinux/i18n/other/nn/dbootstrap/nn.po (nb er like tom)
...og popularisere litt? Dette kan vi forbedre, og det vil ha _store_ positive ringvirkninger at vi gjør det! :-)