mandag 7. oktober 2002, 23:46, skrev dBjørn Steensrud : | On Mon, 7 Oct 2002, Axel Bojer wrote: | > | A head of red lettuce | > | «Head of lettuce» er «salthovud» på norsk. Men kva | > | heiter «red lettuce»? | > | > Rødkål? | | Neineinei --- rød salat. Radiccio er en rød sikorisalat, | Lolla Rossa en krøllet variant av hodesalat som er rød på | bladkanten. | | Rødkål er Red cabbage
Ok. Var nok litt rask med det forslaget
| > | A bundle of garlic | > | Unnskyld mi fåkunna, men kva heiter ei slik samling | > | med kvitlauksknollar? Eit kvitlauksknippe elns.? | > | > Tror jeg ville sagt «en hvitløksbunt» | > (og «fedd» er en del av en hvitløk) | | Kan jo være en «flette» også, du har sikkert sett sånne | bunter hengende.
ja
| > Axel | | Gratulerer med prisen forresten! | | Knut tok imot en krystallvase, et diplom, og en sjekk på | NOK 30 000 i dag på Høyskolen i Oslo. Mange fagre ord og | mye applaus.
:-) mao: gratulasjoner til deg også, for det var vel skolelinux som organisasjon som fikk prisen?
Axel