Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Ok. I løpet av helga regner jeg med å få ordnet det :-) Hva skal vi kalle dem? filformat.nb.html og filformat.nn.html ?
Tja. Det holder kanskje med en fil og to blokker for bøyningskoder for bokmål og nynorsk? Størstedelen av innholdet vil jo være det samme, kun bøyningsreglene er forskjellig.
Ja, det høres bra ut. Håvard: hvor mange forskjeller tror du det vil bli? For min del kan vi la det hele stå på nynorsk og sette inn ulike blokker der nynorsk og bokmål har ulike grammatiske fenomener/regler mm.
(jeg vet vi tidligere har satt nb og nn helt sist, er det slik at nettleserne takler det og gir deg rett språk ut fra oppsettet den har? Det er i alle fall ikke alle andre programmer som takler at html-dokumenter ikke heter htm(l) ...)
I og med at vi snakker om forskjellig innhold og ikke oversettelser, så tror jeg det er lite lurt å overlate til nettleseren å velge utgave. Dermed er det bedre med nb.html enn html.nb, selv om jeg foreslår å beholde en fil.
riktig ...
-Axel