[Thomas Gramstad]
userspace – brukerområde OK?
Enig med Solbu i at brukerområde = hjemmemappe (eller hjemmekatalog).
Språkbruken her er 'brukerland' og 'kjerneland' for 'user space' og 'kernel space'. Dette er operativsystemkonsepter som forteller hvilken omgivelse datamaskinen utfører instrukser i.
Alternativene 'brukerrom' og 'brukerområde' har allerede motstridende betydninger (henholdsvis sted å ta narkotika i trygge omgivelser og sted der en lagrer brukerens filer), så de kan ikke brukes.