Den 29.03.2021 14:33, skreiv Sigmund Hansen:
Den 29.03.2021 14:17, skrev Kolbjørn Stuestøl:
Den 28.03.2021 16:27, skreiv Petter Reinholdtsen:
- Du kan trykkja på ein brytar for å opna eller lukka han, og du kan
endra reguleringsmotstanden i ein regulerbar motstand ved å dra glidebrytaren. "reguleringsmotstanden" kan forenkles til bare "motstanden"
Tror de heter dreiemotstand på norsk, eller variabel motstand, se <URL:https://www.fybikon.no/datalogging-vernier/tilbehor-vernier/dreiemotstand-ve...
.
Merk, dette var en veldig dyr variant.
Nokre år sidan eg var aktiv i dette faget, så ting kan ha endra seg. Vi kalla det som oftast variabel motstand. Dette kunne spesifiserast dersom det var ein dreiemotstand (volumkontrollen på bilradioen) eller ein glidemotstand (volumkontroll på miksepult). Rheostat blei brukt om (trådvikkla) motstandar med stor elektrisk effekt, f. eks. for å styra lysa på eit teater.
Helsing Kolbjørn
E-postlista l10n-no http://lister.huftis.org/listinfo.cgi/l10n-no-huftis.org
Hva er forskjellen på et potensiometer (potentiometer på engelsk) og disse dreiemotstandene? https://snl.no/potensiometer
Er potensiometere varianter som brukes i lavspente kretser?
Litt for lenge sidan eg dreiv med (analog) elektronikk, ser eg. Ut frå mitt minne og ordbruk, er det ingen skilnad. Potensiometer var vel, etter det eg hugsar av barnelærdommen, eigentleg namnet på eit (laboratorie)måleinstrument (null-balansemåling), men eg var van med å bruke potensiometer for variabel motstand innan elektronikk. I denne samanhengen var ordet potensiometer åleine som oftast dreiemotstand. Elles heitte det skyvepotensiometer. Tok ikkje dette med sidan eg trudde det berre var eit fornorska engelsk ord, påverka av faglitteratur på engelsk. Min tabbe. Skulle ha sjekka skikkeleg før eg uttalte meg. Takk for at du minna meg på dette. Helsing Kolbjørn
Vh. Sigmund
E-postlista l10n-no http://lister.huftis.org/listinfo.cgi/l10n-no-huftis.org