tirsdag 9. september 2003, 16:28, skrev Knut Yrvin:
tirsdag 9. september 2003, 16:18, skrev Keld Jørn Simonsen:
Hva med dreieskive
Jepp, som Knut sier. Dessuten betyr «dreieskive» på norsk det keramikere bruker når de lager kopper osv :-)
Det heter nummerskive på norsk (definert den gangen Telenor het Televerket og hadde monopol også på begrepsdannelse) ... Det heter tydeligvis nummerskive på dansk også ...
http://www.telenor.no/pressesenter/aapen_linje/11_98/streif.html http://www.246.dk/turing.html
mvh Knut