søndag 25. april 2004, 19:59, skrev Håvard Korsvoll:
Hei
WLUS er svært viktig å få ferdig omsett før vi gjev ut 1.0. Eg reknar med det framleis vil bli nokre endringar på strengar, men det er viktig å halde omsetjingane oppdatert. Så eg oppfordrar bokmålsmaurane til å setje igang arbeidet.
Det er kanskje litt vanskeleg å finna fram til WLUS. Det er gøymt i ei grein i cvs'en til skulelinux. Her er framgangsmåte for å finne fram: cvs -d <brukarnamn>@cvs.skolelinux.no:/var/lib/cvs co -d wlus -r from_wls_20031110_BRANCH skolelinux/src/webmin-ldap-skolelinux
Filene finn du på: wlus/po/
Nynorskomsetjinga er oppdatert.
Helsing Håvard
Har satt i gang med denne. Det overrasker meg litt at bokmålsfila heter «no.po» i stedet for «nb.po», men dette har kasnkje noe med gammeldags gettext å gjøre? Har ikke kunnet finne nynorskoversettelsen i denne katalogen, hvor er den?
Ellers: Jeg ser at «User administration» er blitt oversatt med «Administrer brukere». Liker ikke helt denne. «Administrere» er langt og kasnkje litt unorsk i utgangspunktet, og det blir enda en smule mer uvant når man skriver det i bydeform. Men har noen noe bedre forslag? Det gamle «brukeradministrasjon» er jo velkjent, men det er kanskje ikke noe stort bedre?
Harald