[Håvard Korsvoll]
Problemstillinga for meg no er kor vi skal ha denne databasen. Vi har spell-norwegian på alioth, men om vi kan få installert speling.org på alioth, det veit eg ikkje.
Alioth tilbyr mysql-database på forespørsel, så hvis det er det som brukes, så skal det fungere. PHP og CGI skal også være mulig, tror jeg.
Vi kan bruke developer.skoleinux.no. Der må vi få nokon med root-tilgang til å installere speling.org og så opprette rammeverket for bokmål og nynorsk (to enkle kommandoar).
Jeg synes alioth er et bedre alternativ, da det gjør at ordliste-prosjektet der har alt samlet.
Det tredje alternativet er å bruke maskina til SSLUG[2] der dei danske og færøyiske ordlistedatabasane ligg. Der er oppsettet allereie klart. Eg vil trenge ein konto på maskina så eg har mulighet til å administrere systemet.
Dette høres ut som et veldig godt alternativ det også, forutsatt at vi da får Noen Andre(tm) til å vedlikeholde programvaren, slik at vi får del i forbedringer gjort for det danske og færøyske ordlistesystemet. Hvis det ikke er tilfelle, så tror jeg det er en fordel å samle alt på alioth.
Eg synes det siste alternativet vil vere det beste. Då er det opp til Jacob Sparre Andersen om vi får lov til å ha våre ordlistedatabasar på deira maskin.
Håper han sier ja. Tror han har sagt seg villig til å gjøre dette tidligere. :)