Den 26.07.2018 16.07, skrev Yngve Spjeld-Landro:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Det blir ofte brukt som Super-tasten i *nix-verdenen (Det kommer opp Super om man mapper snarveier med Windows-tasten sist jeg testet i Ubuntu/Debian): https://en.wikipedia.org/wiki/Super_key_(keyboard_button) Se siste setning i introduksjonsavsnittet.
Meta-tasten tilsvarer som regel Alt, selv om Window-tasten kan benyttes som Meta. Bruk av Alt som Meta er som regel gjort i programmer, og ikke på OS-nivå, så vidt jeg vet.
- Sigmund