Beklager sent referat, men har hatt fullt opp å gjøre siste uke. Vil gjerne ha tilbakemeldinger på dette:
* «Databasen» på tyge ... Dette er ingen ordentlig database, men en tekstfil, noe som nok bidrar til de problemene vi har med å endre oppføringer i etterkant, systematisere/rangere/autorisere dobbeltoppføringer mm. Hadde det ikke vært bedre om vi gjorde om denne til postgresql? Terje sa han kunne se på muligheten for det. Tekstfila som sådan er iallfall tilpasset en slik omgjøring, men det er sikkert ikke optimalt med:
E-post --> tekstfil --> database
bedre er nok
E-post --> Database
Men jeg regner med det krever en endring av tyge. Prøvde å finne dokumentasjon på hvordan tyges system virker, fra noe sendes per e-post (for det er vel den innmeldingsmetoden vi baserer oss på?) til den ligger i fila. Men fasnt ingenting. Ligger dette noe sted jeg har oversett? Hvis denne overgangen er ukomplisert, kanskje den enkelt kunne bygges om til å legge alt i en database isteden?
Synspunkter?
* Mange plasseringer av beslektet innhold Vi har nettstedene: synonymer.merg.net no.speling.org speling.org tyge (og noe på Håvards konto på tyge)
og kanskje flere jeg har glemt
Kunne ikke flere av disse slås sammen? Umiddelbart tenkte vi på om ikke tyge-filene kunne legges inn på no.speling.org og også de ferdige ordlistene kunne ligge der. Er det noe som taler imot dette?
* Omgjøre byggeskriptet til Kleveland Dette skriptet er til dels obskurt og ikke fullstendig dokumentert. Hvis f.eks. Michael eller Terje vil bygge dette om (eller andre), f.eks. i Python, så trenger vi informasjon om hva ispell/aspell/myspell/hunspell har av formatkrav. Prøvde å søke litt, men fant foreløpig ingen nøyaktig nok dokumentasjon på nettet.
Eller er det andre steder det trengs bistand i skripting? (Byggeskriptene Petter har jobbet med må testes, så langt er vi ennå ikke kommet).
* Hvordan er det med sikkerhetskopier for de ulike nettsidene vi bruker? Med en felles plassering gjøres dette kanskje enklere? Mer sårbart kanskje også ...
* Neste møte Neste møte tenke vi å holde mandag som kommer, samme sted (AFK) og samme tid (17:30)
Mulig det var mer, kan sende en oppfølger om jeg kommer på noe som er uteglemt :-)
Hilsen Axel Bojer