On 21.11.2010 19:06, Karl Ove Hufthammer wrote:
Kva bør forresten verbet/kommandoen «tag» verta på norsk?
Hva med gi eller lag stikkord? Jeg synes «gi stikkord» er bra, for det høres naturlig ut også uten preposisjoner siden det er ditransitivt. Altså, selv om du skal gi stikkord til noe kan det lett uttrykkes ved for eksempel: «Gi innlegget stikkord»
- Sigmund Hansen