Jeg synes også "Endre" er bedre.
Det var en som spurte om versjon - jeg hadde 3.0.1 når jeg så knappen hete det. Skal laste ned 3.1.1 og se hva det heter der...
(Er det forresten sterke meninger om vi skal svare før originalmailen, etter eller imellom linjene? :)
mvh Arno
On Tue, 2009-09-15 at 20:57 +0200, Axel Bojer wrote:
Arno Teigseth skrev:
Hei
Jeg ser at nynorsk-versjonen av ooo har en knapp "Rediger" i dialogboks-administrasjonsvinduet, mens i bokmålsversjonen heter samme knapp "Endre".
Jeg skrev hjelpeteksten etter knappteksten, men skal det være sånn?
Jeg vil mene «Endre» er både bedre norsk og kortere, og derfor sannsynligvis mer passende. Eirik kan jo bedømme om han er enig :-)
Ellers ser vi hva det heter i grensesnittet for det skriftspråket vi oversetter til, og følger det.
Mvh Axel