On Sat, 7 Jun 2003, Kjetil Torgrim Homme wrote:
[Thomas Gramstad]:
Blir straks mer overkommelig dersom listadmin installeres på ping.uio.no. ( På ifi: /local/bin/listadmin ) Men den må kanskje tilpasses/patches først, det er vel en annen (og upatchet) versjon av Mailman som Ping kjører?
eg har no skrive ny listadmin i Perl som taklar både UiOs patcha Mailman 1.2 og PINGs standard Mailman 2, så no kan eg sjekke køa samtidig som eg sjekkar listene eg er administrator for på UiO.
Flott!
då bør vonlegvis ikkje responstida vere så lang -- men eg har hittil ikkje funne nokon meldingar som skulle godkjennast, uansett.
(Thomas, har du lyst å vere prøvekanin før eg legg opp denne som standard? den inneheld m.a. automatisk sjekking av spamscore.)
Gjerne det!
Vet ikke hvor mye jeg kan bidra i forhold til Ping-Mailman -- jeg har én liste der også (Buffy-lista), men der har jeg aldri opplevd spam! Og sjelden meldinger som holdes igjen til godkjenning.
Når du først er i gang -- ville det innebære mye ekstra jobb å legge inn mulighet for å gjøre av- og påmelding på lister i listadmin også? Antagelig, men hva med spesialtilfellet der det er en liste som krever approval av nye abonnenter -- da ligger det en approval-melding samme sted som postinger blir holdt igjen?
Er Perl-scriptet ditt GPL'et? Det kan jo kanskje være interessant å sende til Mailman-utviklerne også.
Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no www.efn.no -- din vaktbikkje i nettsamfunnet