On Tue, 2003-05-27 at 18:50, Pedro Guei wrote:
From Pedro Guei, Cote D'Ivoire. west africa Dear Sir, Good day to you in the name of our Lord. Let not my mail come to you as a surprise, I am contacting you based on the trust and confidence I reposed on you
...etc.
Det er dette Økokrim, ifølge pressen, kaller «en ny form for svindel». Velkommen etter!
De kan ha blitt feilsitert, dog ...
Herman Robak herman@skolelinux.no:
On Tue, 2003-05-27 at 18:50, Pedro Guei wrote:
From Pedro Guei, Cote D'Ivoire. west africa Dear Sir, Good day to you in the name of our Lord. Let not my mail come to you as a surprise, I am contacting you based
on
the trust and confidence I reposed on you
...etc.
Det er dette Økokrim, ifølge pressen, kaller «en ny form for svindel». Velkommen etter!
De kan ha blitt feilsitert, dog ...
-- Herman Robak
Er det noen form for sensur på listene? Det er ikke så voldsomt mye søpelpost, men noe er det jo ... Mulig det blir for mye administrasjon med ets likt filter, det må jo gjerne passes og pleies for å fungere etter intensjonen ...
-Axel
------------------------------------------------------------ Få din egen @start.no-adresse gratis på http://www.start.no/
On Wed, 2003-05-28 at 14:03, Axel Bojer wrote:
Herman Robak herman@skolelinux.no:
On Tue, 2003-05-27 at 18:50, Pedro Guei wrote:
From Pedro Guei, Cote D'Ivoire. west africa Dear Sir, Good day to you in the name of our Lord. Let not my mail come to you as a surprise, I am contacting you based
on
the trust and confidence I reposed on you
...etc.
Er det noen form for sensur på listene? Det er ikke så voldsomt mye søpelpost, men noe er det jo ... Mulig det blir for mye administrasjon med ets likt filter, det må jo gjerne passes og pleies for å fungere etter intensjonen ...
Den vanlige måten å fikse sånt på e-postlister, er å la alle meldinger fra ikke-abonnenter gå til listeeier. Så må listeeier sende disse manuelt videre til lista, og eventuelt legge avsenderen til en hviteliste.
Dette medfører noe ekstraarbeid for listeeier, som da bør lese e-post minst én gang daglig.
Listeeier for i18n-no@lister.ping.uio.no er Kjetil Torgrim Homme. Har du tid og ork, Kjetil?
[Herman Robak]:
Den vanlige måten å fikse sånt på e-postlister, er å la alle meldinger fra ikke-abonnenter gå til listeeier. Så må listeeier sende disse manuelt videre til lista, og eventuelt legge avsenderen til en hviteliste.
Dette medfører noe ekstraarbeid for listeeier, som da bør lese e-post minst én gang daglig.
dette kan eg ikkje love. eg har skrudd på tilbakemelding viss meldingar vert stoppa, og oppmoder folk til å abonnere med avsendaradressa si. hugs at du kan abonnere med fleire adresser, men skru av levering på ei eller fleire av dei.
Listeeier for i18n-no@lister.ping.uio.no er Kjetil Torgrim Homme. Har du tid og ork, Kjetil?
ohoj! eg hadde heilt gløymt at eg var listeeigar. eg har irritert meg over spammen sjølv ;-)
On Wed, 28 May 2003, Herman Robak wrote:
On Wed, 2003-05-28 at 14:03, Axel Bojer wrote:
Herman Robak herman@skolelinux.no:
On Tue, 2003-05-27 at 18:50, Pedro Guei wrote:
From Pedro Guei, Cote D'Ivoire. west africa Dear Sir, Good day to you in the name of our Lord. Let not my mail come to you as a surprise, I am contacting you based
on
the trust and confidence I reposed on you
...etc.
Er det noen form for sensur på listene? Det er ikke så voldsomt mye søpelpost, men noe er det jo ... Mulig det blir for mye administrasjon med ets likt filter, det må jo gjerne passes og pleies for å fungere etter intensjonen ...
Den vanlige måten å fikse sånt på e-postlister, er å la alle meldinger fra ikke-abonnenter gå til listeeier. Så må listeeier sende disse manuelt videre til lista, og eventuelt legge avsenderen til en hviteliste.
Dette medfører noe ekstraarbeid for listeeier, som da bør lese e-post minst én gang daglig.
Listeeier for i18n-no@lister.ping.uio.no er Kjetil Torgrim Homme. Har du tid og ork, Kjetil?
Blir straks mer overkommelig dersom listadmin installeres på ping.uio.no. ( På ifi: /local/bin/listadmin ) Men den må kanskje tilpasses/patches først, det er vel en annen (og upatchet) versjon av Mailman som Ping kjører?
- Thomas
Listeeier for i18n-no@lister.ping.uio.no er Kjetil Torgrim Homme. Har du tid og ork, Kjetil?
Blir straks mer overkommelig dersom listadmin installeres på ping.uio.no. ( På ifi: /local/bin/listadmin ) Men den må kanskje tilpasses/patches først, det er vel en annen (og upatchet) versjon av Mailman som Ping kjører?
Det er ikkje råd å hekta ping sine lister på UiO sitt nye flotte spamscansystem?
On Thu, 29 May 2003, Åsmund Skjæveland wrote:
Listeeier for i18n-no@lister.ping.uio.no er Kjetil Torgrim Homme. Har du tid og ork, Kjetil?
Blir straks mer overkommelig dersom listadmin installeres på ping.uio.no. ( På ifi: /local/bin/listadmin ) Men den må kanskje tilpasses/patches først, det er vel en annen (og upatchet) versjon av Mailman som Ping kjører?
Det er ikkje råd å hekta ping sine lister på UiO sitt nye flotte spamscansystem?
Er det ikke like greit å installere SpamAssassin på ping.uio.no? Gjerne sammen med Razor ( http://razor.sf.net/ ).
Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no
[Thomas Gramstad]:
Blir straks mer overkommelig dersom listadmin installeres på ping.uio.no. ( På ifi: /local/bin/listadmin ) Men den må kanskje tilpasses/patches først, det er vel en annen (og upatchet) versjon av Mailman som Ping kjører?
eg har no skrive ny listadmin i Perl som taklar både UiOs patcha Mailman 1.2 og PINGs standard Mailman 2, så no kan eg sjekke køa samtidig som eg sjekkar listene eg er administrator for på UiO. då bør vonlegvis ikkje responstida vere så lang -- men eg har hittil ikkje funne nokon meldingar som skulle godkjennast, uansett.
(Thomas, har du lyst å vere prøvekanin før eg legg opp denne som standard? den inneheld m.a. automatisk sjekking av spamscore.)
On Sat, 7 Jun 2003, Kjetil Torgrim Homme wrote:
[Thomas Gramstad]:
Blir straks mer overkommelig dersom listadmin installeres på ping.uio.no. ( På ifi: /local/bin/listadmin ) Men den må kanskje tilpasses/patches først, det er vel en annen (og upatchet) versjon av Mailman som Ping kjører?
eg har no skrive ny listadmin i Perl som taklar både UiOs patcha Mailman 1.2 og PINGs standard Mailman 2, så no kan eg sjekke køa samtidig som eg sjekkar listene eg er administrator for på UiO.
Flott!
då bør vonlegvis ikkje responstida vere så lang -- men eg har hittil ikkje funne nokon meldingar som skulle godkjennast, uansett.
(Thomas, har du lyst å vere prøvekanin før eg legg opp denne som standard? den inneheld m.a. automatisk sjekking av spamscore.)
Gjerne det!
Vet ikke hvor mye jeg kan bidra i forhold til Ping-Mailman -- jeg har én liste der også (Buffy-lista), men der har jeg aldri opplevd spam! Og sjelden meldinger som holdes igjen til godkjenning.
Når du først er i gang -- ville det innebære mye ekstra jobb å legge inn mulighet for å gjøre av- og påmelding på lister i listadmin også? Antagelig, men hva med spesialtilfellet der det er en liste som krever approval av nye abonnenter -- da ligger det en approval-melding samme sted som postinger blir holdt igjen?
Er Perl-scriptet ditt GPL'et? Det kan jo kanskje være interessant å sende til Mailman-utviklerne også.
Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no www.efn.no -- din vaktbikkje i nettsamfunnet