Karl Ove Hufthammer skrev:
Det veit eg ikkje korleis er for Kubuntu, men dei engelske (amerikanske) originaltekstane er uansett innebygd i programma.
I kubuntu var de tilstede som egne mo-filer, derfor virket den nevnte kopiprosessen for meg.
Merk at omsettingsfilene du kopierte over var for britisk engelsk, og
Axel Bojer skrev:
Jo, det er nok rett: Jeg foretrekker det framfor amerikansk engelsk. Mener du det er en bestemmelse om at originalene skal skrives i _amerikansk_ engelsk? Mener jeg har leste en del debatter der det var uenighet om dette, men mulig dette ble resultatet ...
Karl Ove Hufthammer skrev:
inneheld altso ikkje originaltekstane. Det hadde fungerte like fint å berre sletta dei feilaktige .mo-filene.
Axel Bojer skrev:
Ok, det vil sikkert si at om den ikke finner en mo-fil, så velger den språk fra en standardfil (pot-fil?).
Hans F. Nordhaug skrev:
Er ikke (den engelske) standardteksten innebygd i programmet slik Karl Ove sa (over)? Jeg trodde det var slik gettext fungerte.
Du har nok rett, prøvde å omdøpe både en_GB-fila og nb-fila for kate, og fortsatt vises alt i engelsk, så det er nok innebygget på noe vis.
Hilsen Axel