[Rune Kleveland]
Jeg tror bare det er smartest å lagre datagrunnlaget for ordlistene vi genererer i en online database. Her bør man blant annet legge inn automatisk generert frekvensinformasjon. Databasen bør etter mitt syn være på plass før man gjør noe særlig med selve ordlisten, og release-ordlister bør bygges fra databasen. Men dette handler naturligvis om ambisjonsnivå.
OK. Da forstår jeg. Også en databaseapplikasjon trenger et versjonskontrollsystem for å holde rede å programmene som brukes for å snakke med databasen, så denne planen kan godt gjøres parallellt med planen om å få samlet alle endringer i den nåværende pakken på en plass.
Jeg tror dog det kan være lurt å ha et lagringsformat på disk der ordlistene lagres unna, og et annet i databaseformat der ordene behandles i en database. Det gjør at en blir mer uavhengig databaseformater og øker sansynligheten for at det finnes ekstra kopier av databasen i et nødstilfelle.
Prosjekt på alioth er bestillt men ikke opprettet ennå. Kan alle som vil ha tilgang registrere seg som bruker på alioth.debian.org, og melde fra her om tildelt brukernavn.