On Sun, Jan 09, 2005 at 07:44:29PM +0100, Knut Yrvin wrote:
Hva syntes dere om forslaget i emne-feltet?
Altså, backend = bakstykke Jeg ser i ordlista at vi allerede har frontend = grenseflate
I utgangspunktet synes jeg oversettelsene burde ha den samme strukturen som på engelsk - altså samme stamme i ordet. I så måte kunne jo «bakstykke» og «framstykke» passe selvom jeg ikke synes det klinger så godt, men det gjør jo gjerne ikke ord første gang man hører dem...
Hans