[Sigmund Hansen]
Jeg nevnte det mer fordi jeg mener at en utenlandsk publikasjonstjeneste kan være problematisk i og med at de ikke har tatt spesielle hensyn til norsk lov, og at du da må ta ansvar for dette selv.
Takk for tipset.
Jeg antar at valget falt på lulu og ikke en norsk distributør av økonomiske årsaker,
Jeg fant ingen aktuell norsk distributør som tilbyr en tjeneste som ligner lulu, som er det jeg har bruk for. Fant CreateSpace og endel andre utenlandske. Jeg tittet, da det ville vært mer praktisk, men det jeg fant lot meg ikke fikse mesteparten selv, men ville f.eks. ha betalt for å gi boka et ISBN-nummer selv om jeg allerede har en. Hvilke norske alternativer kjenner du til? Kanskje jeg har oversett noen?
og da kan det hende at du ser på avleveringsplikten som et problem, siden det er en utgiftspost på noe som sannsynligvis er noe du ikke hadde tenkt å bruke penger på å tilby andre. Å få dekt eksemplarene kan jo gjøres ved kronerulling eller ved å sette et lite tillegg i prisen på boka for å dekke utgiftene, og så kan du gi et eventuelt overskudd til en veldedig organisasjon (da må det også tas hensyn til om denne inntjeningen stiller noen krav mtp. loven).
Økning av prisen er en utfordring, på grunn av ikke-kommersiell-biten av Creative Commons-lisensen, så jeg venter på tilbakemelding fra forfatteren for å finne ut hva som er rammene der.