Sigurd Gartmann sigurd-i18n-no@brogar.org skreiv i innlegget news:1092747224.15689.1946.camel@previn.brogar.org:
Den litt for raste oversettinga jeg gjorde akkurat før jeg sendte e-posten var ikke akkurat veldig gjennomtenkt. Og jeg er enig med deg der, ja, om at strøk kan være form og kvalitet. Men jeg mener også at streken kan ha bredde og kvalitet, og mener det blir kunstig å snakke om at vi har en strek med strøkbredde, og liker bedre «strektykkelse».
Når eg hører «strøk» tenker eg meir i retning av måleprogram og målefilter i fotoprogram (slike som gjer at feriefotoa dine ser ut som dei er målt av Monet eller Matisse).