[Frode Jemtland]
Er enig i det. Dette var et forsøk på å møtes på nøytral grunn.
Alle nye domener under .no koster en viss sum årlig, mens nye subdomener under <foo>.no ikke koster nå så lege <foo>.no er kontrollert av noen av oss. For tiden er vel prisen for .no-domener ca. 250,- pr. år. Dette blir etter hvert en betydelig sum, når en hamstrer domener. I tillegg er det administrasjon knyttet til hvert domene. Ikke bare det tekniske, men også knyttet til fornying og betaling av den årlige avgiften. Jeg har vært involvert i flere prosjekter der et eller flere domenenavn har gått tapt pga. at ingen fikk med seg forfallsdato for innbetaling av avgift. Det er litt av årsaken til at jeg er skeptisk til å hamstre domener. Spesielt når jeg ikke ser at et domene i seg selv løser noe problem. Hvis problemet er manglende koordinering, manglende informasjon på web, manglende aktiviet eller hva som helst annet, så løses det _ikke_ ved å skaffe seg et domene. Slike problemer trenger folk som gjør en innsats for å motvirke dem, ikke et nytt DNS-domene.