Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
Nei :-) På språkrådets liste http://www.sprakrad.no/Ordboeker/Avloeysarord/ står det enn så lenge e-post, jeg, og flere andre, mener dette fortsatt er korrekt. (Lista ble sist oppdater for ca. to uker siden står det.)
Ja. Me følgjer offisiell norsk rettskriving (og læreboknormalen) i KDE-omsettingane, og der heiter det «e-post», *med* bindestrek.
Ellers registrerer jeg at det ikke er ført opp noen lisens for http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html , iallfall ikke på den siden. Jeg foreslår at det legges inn en eksplisitt lisens -- f.eks. GFDL eller Creative Commons Share Alike.
Hva mener dere andre om det?
Vi har jo hatt en diskusjon ang. andre ordlister og mønsterbeskyttelse osv., mao at det er en slags beskyttelse selv av lister med ord. Jeg for min del har ingenting imot en eller annen lisens av dette slaget, og Thomas' forslag er kanskje greit? Rent teknisk må vi da ha tilsagn fra alle bidragsytere noensinne (noe vi kan få via svn), men det er mange gjengangere der, da :-)
Ei slik lisensiering er veldig vanskelig å få til, med tvilsom nytteverdi. Ikkje berre treng me godkjenning frå alle som har bidratt til lista; me må ha òg ha godkjenning av alle som har bidratt til den danske ordlista som vår liste er basert på.