* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2004-09-24 17:51:23 +0200]:
Har vi noen god norsk oversettelse av «segmentation fault». Vet ikke helt hva slags feil det er. En nettside foreslo «Minnefeil».
Eksempel: Sub-process %s received a segmentation fault.
Andre gode oversettelser, eller stemmer «minnefeil»?
Ja, kort sagt er det en prosess som aksesserer et minneområde den ikke har tilgang til.
I libc er det oversatt med «Minnesegmentsfeil».
Eivind