Arne Christian Hårseth arnechaa@online.no skreiv i innlegget news:012801c24e17$589cf190$660010ac@corp.telenor.no:
Da er jeg uenig i retningslinjene. I hverfall for tasten 'linjeskift' som er et godt veletablert navn på 'Enter' tasten (selv om den ikke skiller på 'Enter' og 'Return').
«Linjeskift» beskriv ein av *funksjonane* til «Enter». I programdokumentasjon for tekstbehandling kan ein altso godt skriva «Legg inn linjeskift» og «Trykk linjeskift». Men når det gjeld sjølve tasten, skriv me «Trykk «Enter» for å setja inn linjeskift.»