Hei. Med fare for å gjenta noe som allerede er nevnt:
Hold ned Ctrl+Shift+U og tast deretter inn Unicode-benevningen, for eksempel 00AF, slik den opptrer i tegnkartet nederst til venstre når man velger et tegn.
Jeg sleit i 2 timer med å finne noe brukbart for dette som vil fungere i alle sammenhenger men fant til slutt bruksanvisningen her: http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Accented_Characters http://en.wikipedia.org/wiki/Unicode_input
Lurer rett og slett på om jeg skal legge dette inn som en del av bruksanvisningen til tegnkartet. Jeg har lurt på dette i flere år og hadde spart mye tid dersom jeg visste hvordan dette skulle gjøres til å begynne med :)
Å kun holde ned Ctrl+Shift fikk jeg ikke til å virke...