[Kolbjørn Stuestøl]
Veit ikkje kva samanheng dette er sett i, men kvifor ikkje "stdinn" og "stdut"?
I programmeringsspråket C (og C++, perl og endel andre) er stdin, stdout og stderr navn på globale variable som brukes ved skriving og lesing fra tastatur og skjerm (og rør, omdirigerte filer etc).
I den sammenhengen er det meningsløst å oversette navnene. De er egennavn.