Gask, njukčamánu 15. b. 2006 14.27, Knut Yrvin čálii:
Onsdag 15 mars 2006 00:23, skrev Håkon Løvdal:
Det var kommentarer til det som stod. En ting jeg kom på som ikke er nevnt er samiskstøtten. Er det aktuelt å nevne?
Hvordan står det til med samisk støtten. Den statistikken jeg har funnet tyder på at kdebase og kdelibs ikke er oversatt slik at pakkene blir med i KDE (gjelder for 3.4 og 3.5).
Så selv om vi har samiske tegn i orden, er jeg ikke sikker på status for samiskoversatt programvare:
http://developer.skulelinux.no/~gautehk/postat/kde/se/ http://i18n.kde.org/stats/gui/stable/se/index.php
Hva er status?
Samisk finnes ikke i KDE 3.3.2 (versjonen som følger med debian stable), men er med i KDE versjon 3.4 og 3.5 igjen. Samisk finnes i også for Koffice 1.3 (den versjonen som er med i debian stable), men ikke fra versjon 1.4 og utover.
Mao. det er litt variabelt med samisk ...