Herman Robak hermanr@student.matnat.uio.no wrote in news:Pine.GSO.4.21.0203132320330.7134-100000@tva.ifi.uio.no:
Vet noen hva "rendering engine" skal oversettes med? Grafikkontroll/ -overvåker?
«Tegnemotor»? «gjengivelsessystem»? «tegnesystem»? «gjengiver»? «uttegner»?
Eller rett og slett 'teiknar'. Det trur eg vil fungera i mange samanhengar.