Tirsdag 2. juni 2015 11.47.46 skrev Petter Reinholdtsen:
[Thomas Nygreen]
Et innspill: myndigheter er vel ikke en treffende betegnelse på f.eks. NOAS eller alarmtelefonen. Jeg har ikke noe godt alternativ, men kanskje noen andre her har det?
Det er det beste vi har kommet opp med så langt. Har vurdert flere ting, f.eks organisasjon, etat og autoritet, men falt ned på myndighet som det minst misvisende.
Uten at jeg kjenner detaljene bak - hva med «instans» som et forholdsvis ullent begrep uten uønskede konnotasjoner?