Kjetil Sletteland kslet@mail.com skreiv i innlegget news:20030618221844.66305.qmail@mail.com:
Fleirnivåsortering er
*absolutt nødvendig* for å få eit minimum av akseptabel sortering i det heile tatt.
Nei, det var iallfall ikke det jeg snakket om, eller det den artikkelen jeg refererte til handlet om. Dette dreide seg om normen for sortering av alfabetet på norsk.
Det finst berre retningslinjer, ikkje direkte normer. Og uansett må me bruka fleirnivåsortering.
Iflg. artikkelen jeg refererte til fungerer det slik du ønsker på tysk; de skiller ikke A eller Ä fra hverandre engang (og Ä er sortert som en variant av Æ på norsk). Uansett er det jo bare å slå opp i et leksikon og se hvordan sorteringen foregår der. De gjør det sikkert normativt riktig.
Det er ingen fast norm som alle brukar. Ulike instansar (eks. forlag) brukar ulike sorteringsreglar. Sorteringa brukt i dei ulike leksikona er ~alltid oppgitt.
Og når det gjeld sorteringa i leksikon, telefonkatalogen og andre plassar der ein kan bruka *manuell* sortering, er det gjerne brukt lydbasert (ikkje-automatiserbar) sortering. For eksempel blir ü sortert som y eller u, alt etter uttalen (om ü er brukt som tøddel eller berre vanlig trema). I telefonkatalogen står 3D på «T», og so vidare.